un MIO pt mine?

Am avut nevoie in repetate randuri de un GPS, dar ca intotdeauna, exista acea poveste care se ridica deasupra.

Eram in Spania pentru aproape trei luni de zile si trecuse deja cam jumatate din timp. In principiu, cand ieseam cu masina spre alte destinatii decat cele invatate de mine, ma documentam inainte pe Google Maps.


Trebuia sa merg din Bilbao pana in Portugalete, un orasel in care ajungeam in mod normal in 20 de minute. Drumul era destul de simplu (dupa ce il faceai de 2-3 ori, chiar nu aveai probleme) si mare parte a lui era pe autostrada. Pe mine ma prinsese ora 22.00 in Bilbao si trebuia sa plec spre apartamentul din Portugalete. Nicio problema, ar fi trebuit sa ajung conform planului imediat, insa iesirea (singura pe care o stiam) spre autostrada era blocata si politia ne devia.

Dupa cateva secunde de gandire, imi dau seama ca un canal ce vine din ocean si trece prin Bilbao, desparte Portugalete de alt orasel, pe nume Getxo. Si mai stiam ca exista un fel de lift orizontal intre cele doua orasele, care transporta si masini. Asta din ce imi aduceam eu aminte de pe harta. Bun, atunci sa ma tin de planul asta, zic eu.

Cum cele doua orasele sunt paralele, nu ar trebui sa imi ia mai mult de jumatate de ora, ma gandesc. Si tin iesirea spre Getxo si incerc sa merg cat de cat pe langa canal, ca nu cumva sa pierd acel lift cu care ar trebui sa trec pe cealalta parte. Numai ca a inceput sa devina complicat. Am urmarit eu directia Getxo, dar drumul m-a scos de langa canal si acum orbecaiam pe strazi aiurea, uitandu-ma atent la indicatoarele ce nu imi sunau deloc familiar si uneori incercuind de mai multe ori sensurile giratorii (care sunt muuulte in Spania) incercand sa imi dau seama de directia pe care sa o iau.

Trecuse peste o ora de cand ma invarteam pe strazi si eu nu mai dadeam de indicatorul potrivit. Ceasul era trecut de 23.00 si singurele doua persoane pe care le-am intalnit pe strazi nu vorbeau decat spaniola si nu prea am reusit sa ma inteleg cu ele. Era o pustietate pe strazi, ceva de speriat! Pentru prima data de cand eram in Spania, incepusem sa intru in panica. La un moment dat m-am intors, gandindu-ma sa ajung inapoi in Bilbao si sa gasesc pe cineva pe acolo sa imi explice o alta cale, cand ma trezesc in fata ochilor cu un indicator de Las Arenas. Uraaa nene, imi suna cunoscut si stiam ca e aproape de directia in care ma indrept eu. Deja fruntea mi se descretea si cred ca mi-au scazut si bataile inimii.

Dupa vreo 20-30 de minute, am iesit in autostrada ce mergea in directia Santander (adica directia buna a drumului meu) si imediat mi-am dat seama unde sunt si stiam ca mai am vreo 10 minute pana la destinatie. Cand am ajuns era trecut de miezul noptii si singura persoana care ar fi putut sa ma ajute dormea intr-o camera, iar telefonul la care sunasem de nenumarate ori pentru indicatii, era in alta camera, singurel cu o multitudine de apeluri de la mine.



Daca as fi avut cu mine GPS-ul MIO S760, sigur nu ajungeam sa povestesc asa o patanie si m-as fi oprit imediat ce m-a deviat politia si as fi cautat o ruta ocolitoare. Foarte interesanta mi se pare cautarea de tip Google al acestui GPS, mai ales cand esti in zone necunoscute si poti introduce cuvinte cheie. Dar tot pentru momentele in care esti intr-un loc strain si vrei sa vizitezi diferite locuri, optiunea POI cu informatii oferite de ghidul de calatorie suna tare bine!


Multumesc echipei Automod pentru informatiile despre masini oferite in cel peste un an de cand ii urmaresc si cu ajutorul lor poate o sa ajung sa nu ma mai ratacesc :).

Comentarii

Alexandra a spus…
Felicitari! Am zis eu ca a fost povestea cea mai frumoasa! ;)
Sebbastian a spus…
Multumesc mult celor care m-au sustinut! Sarbatori fericite!

Postări populare de pe acest blog

modern valencia